نوشته‌های من

5 کتاب کوتاه اما پرمحتوا

این 5 کتاب کوتاه و مفیدی را که معرفی می‌‎کنم می‌توانید در یک یا دو روز مطالعه کنید و محتوای بسیار ارزشمندی را دریافت نمایید. این داستان‌ها بحدی جذاب، لذت بخش و متفاوت هستند که داستان آن‌ها را تا آخر عمر فراموش نمی‌کنید. به شما پیشنهاد می‌کنم که این کتاب‌ها را مطالعه کنید و از دست ندهید. اگر شما هم کتابی کوتاه و جذاب را مطالعه کردید که تاثیرگذار بوده حتما در کامنت بنویسید تا همگی با این کتاب‌ها آشنا شویم.

دیوانه بازی / کریستین بوبن

5 کتاب کوتاه و پرمحتوا

این اثر داستان یک دختربچه‌ای از کودکی تا بزرگسالی است که به دنبال کشف دنیای اطرافش پیوسته در حال گریز است. داستان از دوسالگی دخترک که همراه خانواده اش در سیرک زندگی می‌کند آغاز می‌شود و در این داستان به یک گرگ علاقه مند می‌شود. کتاب دیوانه بازی توسط کریستین بوبن؛ نویسنده سرشناس و معروف فرانسوی به نگارش درآمده است. بوبن یکبار دیگر با استفاده از جملات شگفت‌انگیز هر خواننده‌ای را مجذوب خود کرده و در این داستان سعی می‌کند که پستی و بلندی زندگی یک دختر را روایت کند.

ناتور دشت / جی . دی. سالینجر

5 کتاب کوتاه و پرمحتوا

ناتور دشت و یا ناطور دشت نام رمانی اثر نویسنده‌ی آمریکایی جروم دیوید سالینجر است که در ابتدا بصورت دنباله دار در سال‌های 1945 و 1946 انتشار یافت. این رمان کلاسیک که در اصل برای مخاطب بزرگسال نوشته شده است، به دلیل درون‌مایه و محتوای طغیان گری و عصبانیت نوجوان داستان، مورد توجه بسیاری از نوجوانان قرار گرفت. این داستان بخاطر محتوایی که داشت مدت‌ها در آمریکا اجازه چاپ نداشت.

نوشتاری دیگر: معرفی کامل کتاب ناتور دشت

کاش کسی جایی منتظرم باشد / آنا گاوالدا

5 کتاب کوتاه و پرمحتوا

داستان‌های این مجموعه ساده و بی آلایش است و زندگی روزمره را روایت می‌کند. اما نویسنده با پرداختن به جزئیات به اهر بی اهمیت زندگی عادی روزمره، عمیق ترین دغدغه‌های احساسی شخصیت‌هایش را نشان می‌دهد. کاش کسی جایی منتظرم باشد، اولین مجموعه‌داستان آنا گاوالدا، دوازده داستان کوتاه را دربرمی‌گیرد. کاش کسی جایی منتظرم باشد به ۲۷ زبان ترجمه شده است و آنا گاوالدا برای این کتاب جایزه‌ی رادیو-تلویزیون لوکزامبورگ-‌لِر را در سال ۲۰۰۰ دریافت کرد.

ماهی سیاه کوچولو / صمد بهرنگی

5 کتاب کوتاه و پرمحتوا

ماهی سیاه کوچولو یکی از داستان‌های کودکان، نوشته صمد بهرنگی نویسنده ایرانی است. او این داستان را در زمستان سال ۱۳۴۶ نوشت و انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آن را در سال ۱۳۴۷ با تصویرگری فرشید مثقالی منتشر کرد. قصه ماهی سیاه کوچولو در مورد ماهی کوچکی است که به عشق دیدن دریا خطر می‌کند و سفری دور و دراز را با تجربه‌های متفاوت برای رسیدن به رهایی آغاز می‌کند. این کتاب برگزیده کودک در سال ۱۳۴۷ شد.

این مطلب را هم بخوانید: معرفی کتاب ماهی سیاه کوچولو

موش‌ها و آدم‌ها / جان اشتاین بک

5 کتاب کوتاه و پرمحتوا

جان اشتاین بک در کتاب موش‌ها و آدم‌ها، داستان دو دوست به نام‌های جورج و لنی را بازگو می‌کند. این دو دوست دارای ویژگی‌های بسیار متفاوتی هستند. آن‌ها برای پیدا کردن کار، از مزرعه‌ای به مزرعه دیگر می‌روند و به امید اینکه روزی بتوانند زمین و مزرعه اختصاصی خودشان را داشته باشند، زندگی می‌کنند. یکی از شناخته شده‌ترین داستان‌های جان اشتاین بک، رمان کوتاه موش‌ها و آدم‌ها (Of mice and men) است که در سال 1973 منتشر شده. داستان که در سال‌های رکود بزرگ آمریکا اتفاق می‌افتد، بر اساس بخشی از خاطرات نویسنده شکل گرفته است.

این اثر جان اشتاین بک را هم بخوانید: مروارید

کتاب موش‌ها و آدم‌ها از آن رمان‌هایی است که از شیوه روایتی مبهم استفاده می‌کند. این شیوه، شیوه سوم شخص هدف نام دارد که به خواننده اجازه دسترسی مستقیم به افکار و احساسات هیچ کاراکتری را نمی‌دهد و تنها از طریق اعمال و گفتگوی شخصیت‌ها می‌تواند دیدگاه آن‌ها را استنباط کند.

نسیم طهرانی

نوشتن، همان رویایی است که مرا به ادامه زندگی دلگرم می کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سرکار خانم تهرانی عزیز، جالب بود، ممنون. من سه کتاب رو پیشنهاد میکنم:
    ۱. چهارمیثاق اثر دون میگوئل روئیز
    ۲. کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو
    ۳. شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اکزوپری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا