نوشته‌های من

معرفی 5 اثر برتر از نویسندگان زن در جهان

نویسندگان زن از گذشته‌های دور تا به الان نوشته‌های برجسته‌ای را از خود به جای گذاشتند و مسیرهای به مراتب سخت‌تری نسبت به مردان را طی کرده‌اند. ادبیات جهان، امروزه شاهد حضور زنانی است که خالق شخصیت‌ها و داستان‌هایی جاودانی هستند. میراث ارزشمندی که آن‌ها برای ما زنان به جا گذاشته‌اند اکنون بیش از هر زمان دیگری به شکوفایی رسیده است. در این مطلب با نویسندگان زنی آشنا می‌شوید که آثارشان محبوبیت زیادی داشته و به فروش خوبی رسیده است.

نویسندگان زن معروف در جهان

در این قسمت باهم به معرفی 5 اثر بزرگ و به یادماندنی از نویسندگان برتر زن در جهان می‌پردازیم:

به سوی فانوس دریایی / اثر ویرجینیا وولف مترجم صالح حسينی‌ از نشر نیلوفر

نویسندگان زن

به سوی فانوس دریایی، معروف‌ترین اثر ویرجینیا وولف است؛ رمانی که به نوعی تاریخچة زندگی خود نویسنده است؛ و ویرجیینا وولف خود این موضوع را در نامه‌ها و خاطراتش یادآور شده است. بیشتر شخصیتهای این رمان، یک همتا، و یا به عبارت دیگر، یک المثنی از خود در زندگی واقعی دارند.این رمان بر اهمیت احساسات و وعواطف دوران کودکی و البته، ناپایداری روابط در دوران بزرگسالی تاکید می‌کند. به سوی فانوس دریایی، شاهکاری است که به گذرا و متزلزل بودن زندگی بشری می‌پردازد. این داستان از سه بخش تشکیل شده است.

بخش اول کتاب به معرفی شخصیت‌ها و شناخت قهرمان‌ها می‌پردازد. زمان در بخش دوم این کتاب به سرعت می‌گذرد و داستان بیست ساله‌ی شخصیت‌های داستان را تنها در ده بیست صفحه خلاصه می‌کند. آخرین بخش این کتاب فانوس دریایی نام دارد. در این بخش نقش شخصیت اصلی داستان پررنگ تر می‌شود و به طور خاص خط داستانی بر او متمرکز می‌شوند.

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد / اثر اوریانا فالاچی مترجم زویا گوهرین از نشر نگاه

نویسندگان زن

نامه به کودکی که هرگز زاده نشد رمانی به زبان ایتالیایی از اوریانا فالاچی‏، نویسنده و خبرنگار ایتالیایی است که در سال ۱۹۷۵ منتشر شد. داستان این کتاب در مورد زنی است که سعی می‌کند به بچه ای که هنوز به این دنیا نیامده است، نامه‌ای بنویسد و با زبانی ساده و کودکانه، حدومرز دنیای مردانه آن زمان را به او نشان دهد. این کتاب تامل برانگیز و بسیار متاثرکننده است.

این کتاب هم برای مطالعه پیشنهاد می‌شود: با مطالعه این 10 کتاب نویسنده شوید!

مترجم دردها / اثر جومپا لاهیری مترجم امیرمهدی حقیقت از نشر ماهی

نویسندگان زن

شاید کمتر کسی نام جومپا لاهیری نویسنده موفق هندی را شنیده باشد. جالب است بدانید این نویسنده با انتشار کتاب مترجم دردها، موفق به دریافت جایزه معتبر پولیترز و پن- همینگوی شد. تا کنون 15 میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده است. این کتاب با 9 داستان، درباره افرادی است که بین زندگی مدرن آمریکایی و سنتی هندی گیر کرده‌اند و سردرگم هستند.

جین ایر / اثر شارلوت برونته مترجم رضا رضایی از نشر نی

نویسندگان زن

این کتاب روایتگر جین ایر است؛ دختری که در محیط خشن و زن ستیز پرورشگاه بزرگ می‌ شود، با اینکه خویشاوندانی دارد. بعدها به خانه ای برای تدریس می رود و درگیر عشق ارباب آن خانه می‌شود. جین ایر ممکن است خودش را «فقیر، مبهم و ساده» توصیف کند؛ اما قدرت روحی و ذاتی اش او را به یکی از محبوب ترین شخصیت‌های زن ادبیات تبدیل کرده است.

این مطلب را هم بخوانید: بهترین رمان های ایرانی که باید خواند

چگونه زن باشیم / اثر کیتلین موران مترجم افسانه مقدم از نشر نسل نواندیش

نویسندگان زن

کتاب چگونه زن باشیم اثر کیتلین موران با ترجمه افسانه مقدم توسط انتشارات نسل نواندیش منتشر شده است. این کتاب داستان یوهانا است که تلاش می‌کند از ریشه‌های طبقه کارگر خود فرار کند. همان طور که او به عنوان روزنامه نگار شروع به کار می‌کند، تلاش‌های خود را برای تعریف خود و جنسیتش شرح می‌دهد. مانند تمام نوشته‌های کیتلین موران، این کتاب هم بسیار دل انگیز و بسیار سرگرم کننده است.

امیدوارم این لیست برای مطالعه آثار برگزیده نویسندگان زن در دنیا مفید واقع شود. شما چه کتاب‌هایی را می‌توانید به این لیست اضافه کنید؟

نسیم طهرانی

نوشتن، همان رویایی است که مرا به ادامه زندگی دلگرم می کند.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا